k bezocht dit kantoor met een eenvoudige en terechte vraag: of ik alsnog rechtsbijstand kon toevoegen aan mijn autoverzekering, nadat ik slachtoffer werd van een vluchtmisdrijf. ik ging niet met onrealistische aanvraag, maar simpelweg met een vraag en advies, Ik beschik over camerabeelden én een proces-verbaal, en zocht gewoon wat hulp en advies.
Wat ik in de plaats kreeg, was ronduit choquerend. De makelaar meneer K begon mij vanaf het eerste moment onrespectvol te behandelen, waarschijnlijk gebaseerd op mijn goedkope verzekering, zonder zelfs te luisteren naar wat ik te zeggen had. Hij onderbrak mij voortdurend en deed herhaaldelijk “shhtt, shhtt” naar mij, alsof ik een hond was en geen klant of medemens.
Hij maakte beledigende en vooroordelende opmerkingen zoals:
“Ik heb jou niet nodig, jij hebt mij nodig”
“Stop met zeveren”
“Ik doe dit werk al 25 jaar, ik herken een vork in een hooiberg”
“Jullie soort zoekt altijd het goedkoopste – als u goedkoop zoekt, mag u nu mijn kantoor verlaten”
“Ik heb geen goesting om iets voor jullie te doen”
“Ik heb genoeg klanten, kijk rond u – dit is Schilde, ik heb jou niet nodig”
“De enige reden dat ik hier nu zit is omdat uw collega sterk verzekerd is bij me anders fluit ik niet eens naar zo iemand met zo goedkope verzekering ik heb al genoeg te doen”
“Huurhuis zeker?”
dat allemaal met een agressieve toon en houding,
en gaf letterlijk aan dat hij pas misschien iets voor me zou doen als ik alles bij hem zou verzekeren: mijn huis, de auto van mijn zoon, brandverzekering, familiale én een extra rechtsbijstandspakket van 450 euro.
wat ik ergens nog kan begrijpen.
Pas toen ik, onder druk, interesse begon te tonen in een woningverzekering en hij vernam dat ik helemaal niet in een huurhuis woon maar in een ruime woning met meerdere badkamers en livings, waarop hij ook heel verbaasd steeds vroeg of ik zeker was dat ik zoveel badkamers en slaapkamers etc heb, veranderde zijn toon plots. Hij reageerde verbaasd en begon mij ineens wél serieus te nemen. Maar tegen dat moment was het vertrouwen al volledig verdwenen.
Niemand hoort zo behandeld te worden. Niet op basis van hoe je verzekerd bent, (ik heb online snel verzekerd eerste keer dat ik online verzekerde omdat ik snel mogelijk mijn nummerplaat binnen wou hebben) niet op basis van vooroordelen. Deze ervaring was onmenselijk, arrogant en ronduit vernederend. heel neerbuigend
Ik raad dit kantoor ten zeerste af. Onprofessioneel gedrag van dit niveau hoort nergens thuis