Michael T starstarstarstarstar
9 nov. 2024 op google
Half juni 2023 via Solvari aangemeld om bedrijven te vragen om op mijn project in te schrijven. Ik heb 3 offertes laten maken, door 3 bedrijven. Ik gaf bij allen aan dat ik nieuwe kunststof kozijnen wilde voor het begin van de herfst. 1 offerte was veel duurder, en de andere 2 offertes waren gelijk van prijs. 1 van hen had een levertijd van 12 weken en Ramengoedkopen beloofde een levertijd van 6 weken na opmeten. Als 18 juli 2023 begindatum geldt, dan eerste week september levering en montage. Ik had al verlof genomen zodat ik erbij kon zijn. Toen ik niks hoorde, belde ik hoe het zat. Zou nog steeds in productie zijn. Dus helaas 5 dagen verlof kwijt. De weken erna telkens gebeld naar Ramengoedkopen maar telkens hetzelfde antwoord. Omdat ik naar Spanje zou gaan vanaf half oktober werd het wel heel spannend. Ik gaf dat toen ook maar door, dat men nu toch ver over de beloofde leverdatum heen is en dat het voor 9 oktober 2023 gereed moet zijn. Op 2 okt krijg ik een whatsapp dat de montage op 6 nov 2023 is gepland, nog eens 6 weken wachten en in totaal 2 maanden na de beloofde datum/week van 6 september. M.a.w. de langste levertijd, 14 weken, van alle 3 bedrijven. Ik ben zeer teleurgesteld in dit bedrijf en heb er spijt van dat ik met hun in zee ben gegaan. Ook hun voorwaarden zijn zeer dubieus en enkel in het belang van Ramengoedkopen (zie foto), alle mogelijke fouten (foute metingen, schade bij (de)montage etc.) schuiven ze af op de klant, zodat Ramengoedkopen niks verweten kan worden. Toen ik eind oktober terugkeerde uit Spanje kreeg ik ineens een nieuwe factuur die, zonder vooraf een mededeling, 100euro duurder was geworden. Reden zou zijn omdat ze de kozijnen niet direct op mijn adres geleverd hadden, maar eerst in een magazijn van hun hadden gezet. Maar de kozijnen zouden toch 6 nov pas gemonteerd worden, dan ga ik er niet vanuit dat ze vanaf 2 oktober bij mij thuisgeleverd waren, maar dus toen al in een magazijn zouden worden gezet. Waarom moet ik dan die kosten betalen, reklameerde ik. Ik was al ontevreden, dan ga je een klant toch niet nog meer ontevreden maken. Scheld dat dan kwijt, maar ja wie ben ik. De man op kantoor zei toen dat hij wel een creditfactuur wilde maken, als Ramengoedkopen een goede recensie zou krijgen van mij. Nu ik wil liever een eerlijke review geven hoe dit bedrijf handelt, dan die 100euro, die ik nog betaald heb ook, terugkrijgen. Ondanks dat ik veel ter voorkoming van schade heb afgedekt, is er nog schade ontstaan aan diverse zaken in mijn huis, maar die vergoeden ze toch niet, dat staat immers in hun voorwaarden. Ik had gekozen zonder binnenafwerking, omdat de meeste bedrijven van buitenaf monteren. Ramengoedkopen monteert enkel van binnenuit, waardoor alle geschilderde afwerking binnen er eerst ook uit moet. Hierdoor blijf je met een kale muur zitten, die je dan echt volledig nog moet afwerken. Inmiddels is de winter begonnen en helaas komt de koude wind gewoon door de kieren van de Aluplast voordeur heen (speling, deur niet goed afgesteld?), waardoor het in mijn gang weer ijskoud is (net als voorheen bij mijn oude houten deur met enkel glas). Ik ben er niet op vooruit gegaan, enkel lichter in mijn portemonnee. Garantie tot de voordeur?
Lees meer