chevron_left
Menu
close
ContactOver onsErvaringReviewsFAQ
arrow_forward_ios

WE MEDIATE

local_offerGratis kennismakingsgesprek
Reageert snel
starErkend FBC Bemiddelaar
place
Binnensteenweg 176, Boechout
timelapse3 jaar actief
(3)score_fullscore_fullscore_fullscore_fullscore_half8,7
Vraag een prijsopgave aan bij WE MEDIATE
Ik zoek een bemiddelaar voor
checkGratis en vrijblijvendGratis en vrijblijvend
Of neem rechtstreeks contact op
Of neem rechtstreeks contact op

Over WE MEDIATE:

WE MEDIATE is een door de Federale Bemiddelingscommissie erkend bemiddelaar in burgerlijke en handelszaken, sociale zaken en arbeidsconflicten. Dat dekt een hele ruime lading van mogelijke conflicten, die op mijn website uitgebreider aan bod komen. Echtscheidingen komen bij ons niet aan bod.

Wij gaan met conflicten om als kansen.

WE MEDIATE wil als erkend bemiddelaar en facilitator professionele bemiddeling aanbieden als volwaardig alternatief voor of ter preventie van een mogelijke lange, dure en slopende procesgang. Via een enthousiast, gemotiveerd en gedreven professioneel erkend bemiddelaar ontdek je de kracht van luisteren en praten en de kracht van samen werken aan communicatie en oplossingen.

Wij halen alles uit de kast om een voor alle partijen aanvaardbare oplossing te bereiken, zodat niemand in de kou blijft staan. Of de issues nu persoonlijk, professioneel of sociaal zijn. WE MEDIATE wil de brug vormen tussen individuen, teams, bedrijven, organisaties of families.

Bemiddeling is waarschijnlijk een van de oudste en meest natuurlijke manieren om conflicten op te lossen. De wet definieert bemiddeling als een vertrouwelijk en gestructureerd proces van vrijwillig overleg tussen conflicterende partijen met de medewerking van een onafhankelijke, neutrale en onpartijdige derde die de communicatie vergemakkelijkt en poogt de partijen ertoe te brengen zelf een oplossing uit te werken.

De betrokkenen doen zelf beroep op een erkend bemiddelaar om hen te ondersteunen om uit het conflict te raken. Zijn taak bestaat eruit de betrokkenen te stimuleren om met elkaar te spreken en zelf vanuit hun behoeften tot een oplossing en afspraken te komen met kennis van zaken. Bemiddeling is een vrijwillig en vertrouwelijk proces voor het omgaan met verschillen en conflicten waarin de betrokkenen zelf de meest geschikte uitkomst bepalen.

Het begrip bemiddeling wordt net zo vaak fout gedefinieerd als gebruikt: er zijn ombudsmannen bij overheidsbedrijven, bemiddelaars in strafrechtelijke zaken, schuldenbemiddelaars, … Deze hebben geen verband met de bemiddeling door erkende bemiddelaars, professionals met een specifieke opleiding volgens het wettelijk kader (wet van 21 februari 2005). De titel van erkend bemiddelaar is daardoor ook beschermd.
Lees meer

Expertise

Burgerlijke geschillen
Zakelijke conflicten
Arbeidsconflicten
Sociale zaken
Burenruzies
Teamconflicten
Mede-eigendom
Co-housing
Familiebedrijven
Groepspraktijken
Bouwgeschillen
Schoolconflicten
Slachtoffer-daderbemiddeling
Grensoverschrijdend gedrag
Arbeidsconflict / ontslag
Ziekteverzuim
Bouw- of huur conflict
Conflict over contracten
Zakelijk conflict
Conflict met overheid
Conflict met buren / omgeving
Letsel of gezondheid
Traditionele bemiddeling (fysieke afspraak)
Openingstijden
Vandaag geopend - Sluit om 18:30
expand_more
Maandag
-
08:30 tot 18:30
Dinsdag
-
08:30 tot 18:30
Woensdag
-
08:30 tot 18:30
Donderdag
-
08:30 tot 18:30
Vrijdag
-
08:30 tot 18:30
Zaterdag
-
08:30 tot 18:30
Zondag
-
08:30 tot 12:30

Waarom voor ons kiezen?

check_circleEen professionele + efficiënte aanpak = een duurzame oplossing.

Ervaring & vakmanschap

Ervaring

timelapse3 jaar actief
star3 reviews
people_outline1 medewerkers
timeline4 jaar ervaring

Lid van

Federale Bemiddelingscommissie

Opleidingen en certificaten

schoolRegentaat Nederlands
schoolPolitieke en Sociale Wetenschappen
schoolBasisopleiding erkend bemiddelaar
schoolSpecialisatie erkend bemiddelaar in burgerlijke en handelszaken
schoolSpecialisatie erkend bemiddelaar in sociale zaken en arbeidsrelaties

Reviews over WE MEDIATE

info_outline
Uitstekend 4,7
starstarstarstarstar_half
0 reviews

FAQ - veelgestelde vragen aan WE MEDIATE

Waarom bent u begonnen met dit type werk?
Doorheen mijn professionele loopbaan is gebleken dat ik enerzijds een conflictvermijdend en anderzijds een conflictoplossend, diplomatisch persoon ben. Vaak ontbreekt het bij verschillende types van mensen - wanneer ze met elkaar in contact komen - aan de gepaste communicatieve of empathische skills om samen tot een schikking of oplossing te komen. De opleiding tot erkend bemiddelaar en de praktijk zijn een mooi sluitstuk om waar en wanneer relevant, zoveel mogelijk knopen te ontwarren of conflicten uit de wereld te helpen. Escalatie van conflicten met alle (soms t.e.m. gerechtelijke) gevolgen van dien kunnen best te allen tijde vermeden worden.
Wat kunt u vertellen over je werkwijze?
Een bemiddelingstraject verloopt gestructureerd. Enkel dan geef je een conflict alle kansen om de situatie om te buigen naar een duurzaam resultaat. Los van de structuur ga ik erg dynamisch en interactief te werk. Ik pas me in de omgeving waar ik werk aan aan de partijen en de sfeer of het domein waarin bemiddeld wordt. Soms is dat erg formeel, soms kan dat iets informeler zijn of zelfs met een vleugje gepaste humor. Het belangrijkste is dat alle partijen zich veilig voelen binnen de bemiddeling en dat er een duurzame oplossing uit de bus komt.
Hoeveel ervaring heeft u in deze branche?
Voor het behalen van het diploma van erkend bemiddelaar en de erkenning door de Federale Bemiddelingscommissie heb ik reeds veel ervaring opgebouwd in het bemiddelen tussen mensen of groepen van mensen. In mijn 30-jarige loopbaan kwam ik omwille van mijn beroep(en) heel vaak in aanraking met onder meer burgerlijke, sociale en politieke geschillen. In de periode volgend op de erkenning bemiddelde ik minstens op maandelijkse basis, vaak wekelijks, afhankelijk van de drukte en de intensiteit van de aanvragen. Ik hou ervan om me optimaal toe te leggen op een dossier. Daarom behandel ik liever nooit meer dan 2 zaken tegelijk. De klant heeft recht op al mijn aandacht en energie met het oog op een mooi resultaat.
Welke relevante opleidingen of trainingen heeft u gevolgd?
Ik volgde de basisopleiding erkend bemiddelaar bij het door de overheid erkende PRO MEDIATION instituut uit Aartselaar (bij Antwerpen). Daar volgde ik ook de 2 specialisaties waarvoor ik achteraf een erkenning verkregen heb van de Federale Bemiddelingscommissie: enerzijds burgerlijke en handelszaken, anderzijds sociale zaken en arbeidsrelaties. Verder zijn er de permanente vormingen om de voeling met de materie nooit kwijt te spelen en me de nieuwste trends steeds eigen te maken.
Waarom zouden klanten voor u moeten kiezen?
Klanten kiezen WE MEDIATE omwille van de pragmatische en efficiënte aanpak van mij als erkend bemiddelaar. Dat resulteert in een hoge slaagkans en een duurzaam resultaat. Een aangename en correcte samenwerking is een win-win voor alle partijen. Veiligheid, discretie en vertrouwen zijn speerpunten doorheen het ganse traject.
Wat is handig om te weten over uw prijzen (kortingen of extra kosten)?
Het is erg moeilijk om voorafgaandelijk een totaalbudget te koppelen aan een bemiddeling. Er zijn best veel zaken die spelen en gaan bepalen wanneer in een traject geland wordt.

Denken we aan de grootte van de groep, het aantal sessies die nodig zijn, het domein waarbinnen bemiddeld wordt, de duurtijd van een sessie en praktische zaken zoals verplaatsingen, tussenkomsten van experten, voorbereidingen van sessies, verwerking van het dossier, opmaken van een overeenkomst, enz.

Een ding staat vast: je betaalt véél minder dan bij bv. een juridische strijd waarbij de duizenden euro's per partij in het rond vliegen. Bovendien is de kostprijs van een bemiddeling het dubbel en dik waard wanneer daardoor een oplossing bereikt wordt waarin iedere partij zich kan vinden.

Afhankelijk van bovenstaande elementen bevindt de gemiddelde totale kostprijs zich doorgaans in de ruime vork van 500 tot 1.500 euro, in principe gelijk te verdelen over de partijen of ten koste van de opdrachtgever.
Welk advies zou u geven aan klanten die op zoek zijn naar een bedrijf uit uw branche?
Bevind je je in een conflictsituatie (zakelijk, op het werk, privé, sociaal, ...)?

Dan is het belangrijk om:

1) niet te lang te wachten om het conflict aan te pakken. Hoe verder het escaleert, hoe moeilijker het conflict nog kan opgelost worden;
2) niet meteen naar de harde middelen te grijpen of juridische stappen te zetten. Je doet er vaak meer goed dan kwaad mee, waardoor het probleem enkel maar groter wordt;
3) een erkend bemiddelaar of gespreksfacilitator te contacteren. Zij hebben daarvoor een professionele opleiding genoten en weten perfect om te gaan met alle types van conflicten en de emoties, belangen en behoeften die daarbij komen kijken;
4) in zee te gaan met een bemiddelaar waarmee je als opdrachtgever na een kort kennismakingsgesprek een klik hebt.

Onthoud dat er voor een erkend bemiddelaar een deontologische code van kracht is. Zij zullen zich steeds neutraal, onpartijdig en onafhankelijk opstellen. Ze zijn meerzijdig partijdig, in het belang van alle partijen!
Op welke recente opdracht bent u trots en waarom?
Begin 2024 was er een bemiddelingsopdracht tussen twee mannelijke vennoten van een evenementenbureau. Ze kenden elkaar reeds 25 jaar, vanuit hun jeugdjaren. Maar zakelijk is er doorheen de jaren een en ander misgelopen. Ook hun echtgenoten raakten betrokken bij een aantal issues binnen de onderneming. Bij aanvang van de bemiddeling stonden dus twee zaken op de helling: een onderneming en een vriendschap. Dit leidde tot vele emoties en een bemiddelingsopdracht die heel wat tijd en energie gevraagd heeft. Toch werden de plooien finaal gladgestreken, op alle vlakken! Het geeft een enorme voldoening wanneer je dit als bemiddelaar mee verwezenlijkt hebt, samen met alle betrokkenen. Ik was oprecht gelukkig voor hen.
Vraag een prijsopgave aan bij WE MEDIATE
Ik zoek een bemiddelaar voor
checkGratis en vrijblijvendGratis en vrijblijvend